El 017, el nou número curt d’ajuda en ciberseguretat

El 017, el nuevo número corto de ayuda en ciberseguridad

L’Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) posa en marxa el telèfon d’ajuda en ciberseguretat: la línia 017, gratuïta i confidencial. Per què és necessària aquesta línia i que ens pot aportar?

Primer de tot, què és INCIBE?

És l’organisme que promou serveis en l’àmbit de la ciberseguretat per a què les empreses i l’àmbit de les TIC puguin aprofitar-lo i elevin la confiança digital, i crea informació i promou la cultura de la seguretat de la informació.

A quin públic es dirigeix INCIBE?

Els seus serveis es centren tant en empreses i professionals que fan ús de les TIC com en els ciutadans i menors, famílies i professionals del sector educatiu. L’àmbit d’actuació és ampli i així satisfan les necessitats específiques de cada públic concret.

Per a prestar un millor servei, s’ha creat la línia 017 que substitueix l’anterior numeració de nou xifres i que centralitza els serveis d’atenció telefònica oferts per INCIBE respecte a ciberseguretat, privacitat, confiança digital o ús segur i responsable d’internet i de la tecnologia.

Quins serveis presta aquest telèfon curt d’ajuda en ciberseguretat?

El telèfon d’ajuda en ciberseguretat, el 017, és un telèfon gratuït, disponible tots els dies de 9h a 21h, d’abast nacional i confidencial, i que ajudarà als usuaris, entre altres qüestions:

  • A les empreses, qüestions relacionades amb:
    • La protecció de dades i incidents de seguretat davant possibles bretxes que puguin produir-se. Tal i com recull el RGPD, en els seus articles 32 i ss., hauran de comunicar-se aquestes bretxes davant l’autoritat de control en el cas que suposin riscos per als usuaris de les dades afectades.
    • Formació i cultura empresarial per als empleats, donant formació relativa als aspectes de seguretat que els treballadors han de conèixer.
    • Problemes de ciberseguretat.
  • Als ciutadans, resoldre qüestions relatives a:
    • La protecció dels dispositius: realitzar les actualitzacions corresponents, tenir aplicacions per evitar virus o programes maliciosos.
    • El coneixement dels fraus que poden donar-se per la xarxa.
    • La consciència sobre les connexions sense fils i els seus perills. 
  • Àmbit de menors, resoldre qüestions plantejades per pares, tutors i educadors, donant assessorament psicosocial, tècnic i legal, sobre situacions de risc com:
    • La pràctica de risc del Sexting (enviament d’imatges i vídeos de caràcter sexual) i Grooming (assetjament sexual a menors).
    • Estratègies i recomanacions per a la mediació parental a Internet. Protecció de dispositius i configuracions segures.
    • Contacte amb comunitats perilloses (pro-anorèxia i pro-bulímia, autolesions, extremismes, discursos d’odi, etc.).
    • Protecció davant virus i fraus dirigits a menors.

Si necessiteu més informació al respecte, us podeu posar en contacte amb nosaltres.

Equip de PymeLegal.